Przez nieuczciwych akwizytorów możesz nieświadomie zmienić sprzedawcę prądu lub gazu lub operatora sieci komórkowej.
Obecnie każdy z nas może bezpłatnie zmienić sprzedawcę energii elektrycznej. Wystarczy wybrać ofertę, która najbardziej nam odpowiada i podpisać umowę z nowym sprzedawcą
CZYTAJ WIĘCEJ: Pyrzyce: uwaga na oszustów. Nie otwierajmy drzwi nieznajomym
Problemem są jednak nieuczciwie praktyki akwizytorów. Ich wynagrodzenie zależy od liczby podpisanych nowych umów, dlatego szukając klientów, stosują również nieczyste zagrania. Mówią na przykład o konieczności aktualizacji umowy lub nie przedstawiają pełnych kosztów zmiany sprzedawcy. Nie wyszczególniają wszystkich opłat, jakie ponosimy za dostawę prądu. Są to bowiem nie tylko koszty zużytej energii, ale i dystrybucji (czyli dostarczenia do naszego domu). Niektórzy sprzedawcy nie mają bowiem własnej infrastruktury, dlatego wykorzystują już tę istniejącą (jakby ją podnajmują), za co - w ostatecznym rozrachunku - i tak płaci klient. Z nowej umowy nie może się już jednak wycofać, bo grozi za to kara umowna.
CZYTAJ TEŻ: Spotkanie z policjantką w klubie seniora. Wyjaśniała mechanizmy działania oszustów
Zapamiętaj
1. Musisz mieć świadomość istnienia konkurencyjnych firm na rynku energii. Nie traktuj więc każdego przedstawiciela jak inkasenta czy pana z „naszej” elektrowni, którego wizyta w twoim domu czy prośba o podpis nie dziwi i nie budzi podejrzeń. Nie podawaj swoich danych.
2. Dokładnie przeanalizuj przedstawioną ofertę oraz dokumenty, które dostaniesz do podpisu. Pamiętaj, że w razie sporu najbardziej liczy się to, co jest na papierze.
3. Upewnij się, że w dokumentach przedstawionych do podpisania, ofertach lub umowach widnieją dane firmy, której przedstawicielem miał być, według ciebie, akwizytor.
Jedna z mieszkanek ulicy Lipiańskiej w Pyrzycach opowiada nam o swojej sytuacji.
- Przyszła kobieta, miła. Kiedy zapytałam panią, czy jest z firmy, w której mam telefon, nie zaprzeczyła. Zauważyłam jak chce sprytnie ukryć nazwę firmy na dokumentach, które ze sobą przyniosła. Rozmowa brzmiała tak, jakbym miała zmienić jedynie taryfę a nie operatora. Nie dałam się na to nabrać.
Policja upomina: nie wpuszczajmy obcych nam ludzi do domów, mieszkań.
Jeśli zauważymy coś dziwnego lub coś będzie nas niepokoiło powiadommy Policję pod numerem 112 lub bezpośrednio Dyżurnego KPP Pyrzyce (91) 577 95 11.
ZOBACZ WIDEO:
Seniorze, uważaj na oszustów!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?